Auteur: Marleen Abels (Marketing- en communicatiemedewerker bij Tender Services Group)
Sinds september 2013 is het logo van Tender Services Group een uil. Achter deze uil zit meer betekenis dan ieder op het eerste gezicht zou denken. De uil is speciaal geselecteerd op zijn karaktereigenschappen en kwaliteiten, deze sluiten aan op de visie van Tender Services Group.
De uil heeft een 360° visie. Dit zorgt ervoor dat de uil altijd zijn hele omgeving kan overzien. Tender Services Group zorgt tijdens het aanbestedingsproces voor het totale plaatje. De adviseurs verdiepen zich in de klant en de organisatie. Daarnaast verdiepen zij zich in de aanbesteding en de aanbestedende dienst. Het inzicht in zowel de klant, de aanbesteding en de aanbestedende dienst geeft de adviseurs de mogelijkheid om de ‘omgeving te overzien’.
De uil jaagt alleen op kansen die zeker te pakken zijn. Deze karaktereigenschap is één van de kwaliteiten van Tender Services Group. De adviseurs begeleiden en adviseren de klanten wanneer er een interessante lopende aanbesteding is. Als de kans hoog is dat de klant de opdracht gegund krijgt en de klant voldoet aan de voorwaarden en wet- en regelgeving van de aanbesteding dan is dit een kans waar de uil op zal jagen.
In het donker zien mensen niet goed, ze raken gedesoriënteerd en ze raken er soms van in paniek. Tijdens de inschrijving op een aanbesteding worden er vaak elementen over het hoofd gezien, mensen weten niet waar ze moeten beginnen en raken in paniek. De uil, net als veel andere dieren, ziet in het donker uitstekend. Dit is een kwaliteit van de uil die terug komt in de visie van Tender Services Group, de blinde vlekken van de klant worden helder door de kennis, kunde en ervaring van de adviseurs.
De uil heeft een zeer scherp gehoor. De klanten vinden het belangrijk dat de adviseurs van Tender Services Group zich verdiepen in de organisatie waarvoor zij werken. Deze verdieping komt tot stand door goed naar de klant te luisteren. Gedurende het aanbestedingsproces wordt er voortdurend geschakeld in de communicatie met de klant en de adviseur. Naar mate de deadline nadert ervaren de klanten een sterkere behoefte aan korte lijnen in de communicatie. De adviseurs luisteren naar de klanten om zich te verdiepen in de klant en om specifieke behoeften in kaart te brengen.
Aanbestedingen zijn tijdelijke projecten, deze projecten lopen niet het hele jaar door. Dit zorgt er vaak voor dat tussen de aanbestedingen door, de klanten ons niet benaderen voor begeleiding of advies. Tender Services Group en haar klanten komen alleen samen wanneer er een aanbesteding loopt die interessant is voor de klanten. Dit is een mooie karaktereigenschap van de uil, uilen komen namelijk ook alleen samen wanneer het nodig is.
De uil is ontworpen door William en Sophie van Studio Mooijman en Mittelberg.